czwartek, 9 lutego 2012

Tarta kawowa Mocca

Składniki

Spód: 

-  140 g herbatników digestive
-  2 łyżki  cukru 
-  70 g roztopionego masła 

Masa:

- 2 płaskie łyżeczki dobrej kawy rozpuszczalnej
- 2 łyżki gorącej wody 
- 300 ml schłodzonej śmietanki kremówki 
- 200 g  czekolady (może być biała, mleczna) 

Dekoracja:
bita śmietana, czekoladowe ziarenka kawy, czekolada.



Przygotowanie

Spód:  Herbatniki  pokruszyć, wymieszać z cukrem i roztopionym masłem. Masą wyłożyć dno trotownicy, lub formy do tarty o średnicy ok. 20 cm. Masę dobrze docisnąć do formy i wstawić do lodówki.
Ja nie znalazłam w sklepie tych herbatników, więc je upiekłam sobie sama z przepisu dorotus76
http://mojewypiekiprint.blogspot.com/2009/02/ciastka-digestive.html

na tę tartę wystarczy pół porcji.


Masa:  W małym naczynku przygotować kawę. Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej lub w garczku o grubym dnie na maleńkim "ogniu", ostudzić do temperatury pokojowej.
Ubić śmietanę, połączyć z kawą. Wymieszać łyżką z roztopioną czekoladą.
Gotową masę wyłożyć na wcześniej przygotowany spód, ładnie wyrównać i wstawić do lodówki do stężenia (na minimum 3 godziny).  Udekorować już po stężeniu. Mogą to być keksy z bitej śmietany z ziarenkami kawy i czelolada lub można delikatnie posypać to drobną kawą rozpuszczalną.
Kroić możemy po kilku minutach od wyjęcia z lodówki, jak spód nieco się rozluźni.

Tartę tę robiłam juz kilak razy, dziś dodałam do masy, "opiłki" czekoladowe które mi zostają po struganiu tabliczki czekolady. Tarta zawsze wychodzi pyszna, niezależnie od dodanej czekolady. Jest słodka, z wyczulwalną lekką nutką dekadencji ;-)
Przepis na tartę znalazłam na blogu Kwestia Smaku. 
http://www.kwestiasmaku.com/desery/tarty/tarta_mocha/przepis.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz