sobota, 11 lutego 2012

Rosół

Składniki


1  kura- a najlepiej czarna kaczka
1/2 kg szpondru wołowego
4 duże marchwie
3 pietruszki
1/2 selera
duży por
1/4 kapusty włoskiej
1 cebula
garść ziaren pieprzu
8 ziaren kardamonu
3 ząbki czosnku
pęczek natki pietruszki
sól
grzybek suszony




Przygotowanie

Mięso dokładnie umyć. Włoszczyznę obrać i również umyć. Mieąso włożyć należy do garnka razem z włoszczyzną i postawić na dużym ogniu.
I teraz moja teoria co do szumowania..... Słyszałam , że wcale nie należy tego robić. Ja nie szumuję.
Kiedy już się zagotuje rosołek przykręcam gaz na bardzo malutki tak żeby tylko niewiele bąbelków było widać.
Dodaję wtedy pieprz, sól- soli nie za dużo, bo zawsze można dosolić, czosnek, kardamon, grzybek.
Cebulę piekę na gazie aż będzie czarna i wrzucam do rosołu.
I tak rosół mój gotuję przez kilka godzin ( 6-8 ).
W między czasie robię makaron - taki jest najlepszy do rosołku- własnej roboty.
Smacznego!!!!!!!!!!!
Aaaaaaaaaaa.... Kilka słów o kardamonie. Kiedyś robiłam jakieś specjały z mięsa - pieczenie, w jakimś starym przepisie wyczytałam , że kardamon można spróbować dodać do rosołu. Od tamtej pory tak właśnie gotuję rosołek. Jest bardziej aromatyczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz