wtorek, 25 października 2011

Rozsypany róg obfitości

Składniki


Ciasto kruche
1kg maki
0,5kg tłuszczu typu masło ,margaryna
0,25kg cukru pudru
2 łyżki śmietany(trochę więcej niż płaskie
1 płaska łyżeczka soli
4 żółtka
Krem
6jaj
3 kostki masła
300g cukru pudru
50 gram spirytusu
mały olejek migdałowy
Jeżeli chcemy smak czekoladowy ,możemy dodać 2 roztopione czekolady lub łyżkę rozpuszczalnej kawy.
Wiśnie z dżemu do dekoracji



Przygotowanie

Wszystkie składniki na ciasto posiekać nożem lub malakserem. Można też mikserem.
W przypadku miksera, po lekkim podgrzaniu tłuszczu dodaję wszystko oprócz mąki. Mąkę dodaję na końcu i po uzyskaniu konsystencji kruszonki ,wykładam na stolnicę i łączę w kule. Potem schładzam przez ok. .godzinę w lodówce a następnie rozwałkowuje na 3-5 mm. Do dużego rogu najpierw zrobiłam formę z grubszej folii aluminiowej, którą w środku wypchałam pogniecionym papierem do pieczenia. Ciasto kruche pokroiłam w szersze pasy i owijałam formę rogu. Podobnie postąpiłam z małymi rożkami. Piekłam w temp. 191 stopni do lekkiego zbrązowienia.




Krem
Jajka z cukrem ubiłam na parze. Po wystudzeniu ,dodałam stopniowo do roztartego masła. Następnie spirytus plus pozostałe dodatki. Zrobionym kremem napełniłam małe rożki.Zdjęcia robiłam komórką więc proszę o wyrozumiałość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz