wtorek, 17 kwietnia 2012

pasta grzybowa - po grecku

Składniki

1,5 kg grzybów
0,5 kg marchwi
0,5 kg cebuli
olej
2 małe koncentraty pomidorowe
1 słoiczek musztardy
sól
pieprz
dowolne przyprawy, np. tymianek





Przygotowanie

Grzyby umyć i podgotować 10 minut, osączyć, zemleć np. przez maszynkę do mięsa lub w jakimś robocie kuchennym. Marchew zetrzeć na tarce o dużych oczkach (ja osobiście zmieliłam w robocie, bo mi się nie chciało trzeć).

Cebulę pokroić w kostkę, w rondlu rozgrzać olej, wrzucić cebulę i zeszklić. Następnie dodać marchdw, wymieszać i dusić do miękkości. Rondel zestawić z ognia, dodać koncentrat, musztardę, grzyby, przyprawy.
Nie jest konieczne kurczowe trzymanie się proporcji. Jeśli komuś nie pasuje duża ilość koncentratu, może zmniejszyć. Musztarda nadaje smak paście, więc wybierzcie ulubioną.

Przepis dostałam od koleżanki z pracy, która dostała go od koleżanki, a tamta koleżanka... i tak dalej.

Pastę można włożyć do słoików i pasteryzować 0,5 godziny. Jest super jako nadzienie do naleśników, krokietów, pasztecików, pierogów, a nawet na chleb.
Ostatnio robiłam ją z 6 kg opieniek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz